31 Ekim 2008 Cuma

Ani-Station fansub grubundan tüm anime ve mangaseverlere merhabalar..

Birkaç ay önce üç arkadaş, athırsızı-makhpiya,comanche(ben), bir fansub grubu kurmaya karar vermiştik.İş, güç, seyahat, yaz tatili derken kısmet bugüneymiş.

Biraz kendimizden bahsediyim;
Anime-manga dünyasıyla tanışmamız yaklaşık iki sene önceye, animemadness fansub grubuna çevirmen olarak katılışımıza tekabül ediyor. Çocukluğumuzda izlediğimiz Tsubasa'yı,
Pokemon'u falan saymassak tabi:). Death Note'u 20. bölümünden bitişine kadar a-mad çatısı altında Türkçeye kazandırdık. Tabi bu süreç içerisinde encode, zamanlama, kareoke gibi teknik bilgiler içeren konularda Ozuma'nın, animemadness'ın kurucusu ve
yöneticisi, bize (özellikle de bana) kattıkları yadsınamaz.

A-mad fansub grubunda bir-bir buçuk senelik aktif çalışmamızdan sonra 'ani-station' adı altında kendi grubumuzu oluşturmaya karar verdik.

Gelelim ekibimizin altyapısına, projelerine ve beklentilerine;
Bugüne kadar Türçeye kazandırılmış birçok anime ve manga serilerini takip ettik. Bazı çalışmalar, çeviri konusunda, gerçekten kaliteliyken birçoğunun da eksik olduğunu gördük. Çevirilerimizdeki kalitenin ortalamanın çok üstünde olacağını tereddüt etmeden söyleyeblirim.
Projelerimizin geneli softsub olucaktır. Kareoke efektleri ve encode konusunda çok ayrıntılı bir bilgimiz olmadığı için daha sade çalışmalar görüceksinizdir.

Biraz da projelerimizden bahsedeyim;
Great Teacher Onizuka gibi uzun soluklu bir seride karar kıldık önce. GTO'yla eş zamanlı olarak GTO'ya nazaran daha kısa anime serileri yayınlamayı düşündük. Kısa serilerden de ilk olarak Elfen Lied'la başlayacağız, Elfen Lied'ın bitimine yakın da Genshiken'i sizlere sunucağız.
Üç tane de manga serisi yayınlamaya karar verdik. Bunlar; Fullmetal Alchemist, Captain Tsubasa ve 20th Century Boys. Fakat bunların sırası ve çıkış tarihleri konusunda bi karar vermedik henüz.

Ani-Station Fansub grubu olarak siz anime ve mangaseverlerden tek beklentimiz manevi desteklerinizdir.

Türkiye'de Türkçe animeciliğin gelişmesi ve yaygınlaşması dileğiyle...

Ani-Station Fansub grubu

10 yorum:

darkcity87 dedi ki...

hayırlı olsun çalışmalarınızda başarılar projelerinizden gto ve elfen lied yerine türkçe çevirisi olmayan başka serileri seçseydiniz çok daha iyi olurdu sevilen seriler olması ve tr altyazısının bulunması nedeniyle anime severlerin büyük bir kısmının izlemiş olduğunu düşünüyorum bizim gibi ing altyazıyla anime izleyemeyen kalabalık için çevirisi olmayan bir seriyi yapsaydınız çok memnun olurdum tabi son karar sizin manga projelerinizi elimden geldiğince manga okuyan biri olarak takip ediyor olacağım konularını bilmiyorum ama olsun

lantis dedi ki...

grubunuz hayırlı olsun. güzel seri ve mangalara başlıyorsunuz ama darcity'e katılıyorum keşke daha önce yapılmamış bir seriye başlasaydınız. ama onunda belirttiği gibi seçim sizin benimki bir öneri. çalışmalarınızda başarılar.

rockchu dedi ki...

Öncelikli olarak grubunuz hayırlı olsun gerçi daha erken açılmanızı bekliyordum ama kısmet bu güneymiş...
Darkcity87 ve Lantis in görüşlerine katılmıyorum daha önce çevirilmiş bile olsalar bu serileri fansub lı olarak izlemek ayrı bir keyif verecekler ayrıca GTO nun çevirisi çeviriyi yapan abimizinde dediği gibi gerçekten çok kötü olmuş tecrübesizlik işte... Daha kaliteli çevirilerle izlemek serinin tadını daha iyi almamızı sağlayacaktır.

Temee dedi ki...

Fansub grubunuz hayırlı olsun arkadaşlar. Zaten çeviri grubuymuşsunuz eskiden sizin için çok kolay olacağı kanısındayım :) kolay gelsin şimdiden :)

Robot-kun dedi ki...

Eğer sofsub yapıcasanız, GTO ve Elfen Lied'i boşuna çevirmeyin. GTO'yu Kazasker olarak bilinen Zübeyir abimiz çevirmiş, ilk anime çevirisi idi sanırım biraz kötü olmuş ama ben izlerken neredeyse hiç farketmedim. Sanki türkçe konuşuyorlarmış gibi geliyordu, tabi bazı yerlerin de çeviri hatası da vardı. Elfen Lied'i de izlerken çeviri ve imla hatasına rastlamamıştım. Ayrıca her iki animenin de RAW ları RS.com üzerinden yayınlanmakta. Yani benim gibi düşünenler altyazılarınızı indirmeyecektir. Hele ki GTO'yu 3-4 kere izlemiş biriyim :) RAW ları nerden buldun derseniz, adres; teneke01.blogspot.com Genshiken'i ingilizce altyazılı izledim güzel seri ona diyecek bir lafım yok :) rockchu fansub yaptığınızı söylemiş ama ana sayfa da encode ve karaoke de tecrübesiz olduğunuzu ve softsub çıkaracağınız yazıyor. Softsub yapıcaksanız, zamanınıza yazık ama fansub yapıcaksanız indiririm :) Burda ki yazdıklarım benim düşüncelerim ve sizde kendi düşünceleriniz doğrultusunda o animeleri seçtiniz ama yinede birşeyler yazmak istedim.

rockchu dedi ki...

Soft sub mı yapacaksınız ben okumamıştım o duyuruyu Metalocalypse yazdığın iyi olmuş. Keşke hard sub yapsaydınız karaoke felan da çaksaydınız :D Neyse ya ben öylede böylede indiririm artık.

comanche dedi ki...

Yalnız softsubda da kareoke yapılabiliyor yanlışlık olmasın, ayrıca bölümleri indirdiğiniz zaman giriş müziğinde görebilirsiniz kareoke efektlerimizi.

haLiiL dedi ki...

hayırlı olsun öncelikle ..

ben Full Metal Alchemist'e devam ediyormusunuz diye sorucaktım :?

ADMİN dedi ki...

Yeni çalışmalarınızı ne zaman yayınlayacaksınız acaba

Unknown dedi ki...

Elfen Lied e devam edicekmisiniz? Altyazıları çok güzel elinize sağlık. Lütfen devam ederseniz çok sevinirim zaten 9 bölüm yapmışsınız 4 bölüm kalmış :)